niedziela, 22 listopada 2015

"Plan" Patrycja Gryciuk

.

TYTUŁ: "Plan"
AUTOR: Patrycja Gryciuk
ROK WYDANIA: 2013
ILOŚĆ STRON: 576
WYDAWNICTWO: Poligraf 

Jeden dzień, który zmienia całe życie. Przypadek? A może wyrafinowany plan? To nie ma żadnego znaczenia kiedy stawką jest jedyna i niepowtarzalna - miłość...

Anna Smith to bardzo młoda studentka architektury, dzięki swojemu talentowi już w wieku 17 lat ma możliwość kształcenia się na prestiżowej uczelni w Anglii. Czuje się trochę oszołomiona tym co się dzieje wokół niej i początkowo trudno jej poukładać wszystkie sprawy. Anna poznaje przystojnego chłopaka Lorcana, który jest doskonałym materiałem na przyjaciela ale czy ma szansę na coś więcej? Dziewczyna nie jest co do tego przekonana gdyż  jej droga do szczęścia jednak na tym się nie kończy bo oto zostaje zaproszona na jedną z najbardziej oczekiwanych gali, na którą zwykle nie są zapraszani studenci pierwszego roku. Zaszczyt, który ją spotkał okazuje się spełnieniem marzeń kiedy Anna spotyka tajemniczego biznesmena Siergieja Taredova. Mężczyzna sprawia, że świat 17-latki zmienia się nie do poznania. Dżinsy zamieniają się na eleganckie sukienki a zdobyte prawo jazdy nie jest już potrzebne bo po co się trudzić kiedy można korzystać z usług prywatnego szofera? Anna zakochuje się coraz bardziej a przystojny Rosjanin kładzie cały świat do jej stóp. Życie jak z bajki. Jednak sielanka nie trwa długo bo oto okazuje się, że interesy Siergieja nie są całkowicie bezpieczne i mogą zagrażać ich życiu. Sprawy coraz bardziej się komplikują a Anna nie wie już co jest prawdą a co kłamstwem..

Książka Patrycji Gryciuk to jedna z najlepszych jakie miałam okazję przeczytać przez ostatnie miesiące. Miłość idealna, o jakiej marzy każda dziewczyna. Autorka doskonale ukazała towarzyszące temu uczuciu emocje. Kiedy zanurzałam się w lekturze czułam się jakbym to ja była główną bohaterką.. W późniejszej części powieści dopadło mnie wielkie zaskoczenie ale bardzo pozytywne. Porządny dreszczyk zmieszany z namiętnością. I choć początkowo lektura nie szła mi zbyt szybko to potem kilkanaście stron mijało jak mrugnięcie okiem. Ta książka poruszyła mną dogłębnie, ponieważ w Siergieju zawarte zostały wszystkie cechy idealnego mężczyzny i po prostu nie można się było w nim nie zakochać.. A najważniejszą rzeczą dla mnie w książce jest przekazywanie emocji i miałam wrażenie, że to przychodziło autorce z niesamowitą łatwością. Być może się mylę ale podczas lektury czuło się w tym wielką naturalność. Uczucie płynące prosto z serca. A sam koniec sprawił, że moje serce błagało o ostatnią stronę. Nie mogło poradzić sobie z tym co przyszło mi czytać i naprawdę muszę powiedzieć, że w jednej chwili miałam ochotę rzucić "Planem" przez pokój i nigdy go nie dokończyć. Na szczęście nic takiego się nie stało a moje  biedne serduszko zostało na nowo poskładane.. :)

Muszę przyznać, że okładka nie zwiastowała tak pięknej historii w środku; oto kolejny dowód na to, że pozory mylą.. I tutaj muszę przejść do jedynej rzeczy, która mi się nie podobała a mianowicie do pewnych dokonań Anny. Może niektóre jej decyzje spowodowane były życiem w nadmiernym stresie no i dość młodym wiekiem, jednak w pewnym momencie nie mogłam uwierzyć, że była zdolna do czegoś takiego. Nie napiszę już nic więcej bo nie chcę zdradzić zakończenia ale przygotujcie się na ogromne zaskoczenie..

Ogólnie książka była wspaniała. Trochę zajęło mi jej przeczytanie ale było zdecydowanie było warto. Choćby dlatego, że mogłam poczuć się jakbym była główną bohaterką tej pozycji a to rzadko mi się zdarza. Zachęcam każdego kto nie miał jeszcze styczności z twórczością pani Patrycji Gryciuk do jak najszybszego nadrobienia zaległości.
OCENA: 9/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.