niedziela, 13 września 2015

Liebster Blog Award #4





.



Dzisiaj zapraszam Was na czwartą już odsłonę LBA. Za kolejną nominację dziękuję autorce bloga 
Przeczytaj, zakochaj się...   Zapraszam do lektury! :)


Oto moje odpowiedzi:


1. Ulubiony polski pisarz.
Oczywiście Patrycja Gryciuk! Absolutnie wygrywa w tej konkurencji. Cudowny "Plan" oraz tajemnicze "450 stron" całkowicie mną zawładnęły.


2. E-book czy książka papierowa? 
Książka papierowa. W tej sprawie jestem tradycjonalistką. E-booki może są fajne, łatwe w obsłudze i tańsze ale to jednak nie to samo. Osobiście muszę mieć możliwość dotknięcia książki.. a potem podziwiania jej na półce. Niestety nie mamy tej przyjemności w przypadku e-booków.

3. Czy słuchasz muzyki przy czytaniu? 
Nie. Nie mogłabym się wtedy skupić. Albo całkowicie oddaję się książce albo słucham ulubionych kawałków. Jakoś nie potrafię połączyć tych dwóch rzeczy.


4. Ulubione miejsce do czytania? 
Nie mam ulubionego miejsca. Czytam tam, gdzie mi wygodnie. Lubię wykorzystywać moje łóżko ale nie jest do dobra opcja bo szybko chce mi się spać i moje czytelnicze plany zwykle spełzają wtedy na niczym ;)


5. Ulubiona przekąska/napój podczas czytania? 
Nie ma takiej rzeczy, ponieważ staram się nic nie jeść ani nie pić podczas czytania. Już kiedyś byłam w takiej sytuacji, że lubiłam podjadać coś słodkiego przy lekturze ale szybko się do tego przyzwyczaiłam i potem doszło do tego, że nie mogłam przestać. Dlatego odradzam takie nawyki!


6. Czy książki w Twojej biblioteczce mają swoje stałe, specjalne miejsce?
Muszę się Wam przyznać, że mam w pokoju taką jedną półkę specjalną. Znajdują się na niej moje ulubione książki lub te, które ostatnio najbardziej mi się spodobały. Ułożenie cały czas ulega zmianie bo przybywają nowe pozycje, czasem ciekawsze, więc coś trzeba przenieść. Także moje książki się nie nudzą, często wędrują po półkach :D

7. Czym zakładasz książki (zakładki itp.)?
Zwykle używam zakładek z mojego zbioru ale zdarza mi się wykorzystywać metki z ubrań.. Tak, moje mało dziwactwo.. ;) Oczywiście wybieram ten najładniejsze, żeby trochę nacieszyć oczy. A w skrajnych przypadkach kiedy jestem poza domem używam tego co akurat wpadnie mi w ręce. :)

8. Książka z najpiękniejszą okładką na świecie?
Ojej. Naprawdę? To pytanie było zadane specjalnie po to, żebym poległa.. Ajaj.. Co tu wybrać.. Może zrobię top 5 moich ulubionych? Kolejność przypadkowa bo jakoś nie mogę tak wybrać.
1. "450 stron" Patrycji Gryciuk
2. Cała seria "Rywalki" Kiera Cass.
3. " "Hopeless" Colleen Hoover
4. "Żelazny król/ Żelazna córka" Julie Kagawa
5. "Pocałunek Gwen Frost" Jennifer Estep

9. Książka z wartościowym przesłaniem? Dlaczego akurat ta?
Hmm.. Naprawdę trudne pytanie. Myślę, że "Akademia Wampirów". Dlaczego? Bo to właśnie tam znajdziemy wzór prawdziwej przyjaźni, poświęcenia dla bliskich. A także przekonamy się, że wiek w prawdziwej miłości nie ma absolutnie żadnego znaczenia..


10. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
To taka liczba plus, minus bo jest kilka pozycji, które pożyczyłam lub takie, które jeszcze do mnie nie dotarły. Tak w przybliżeniu, te które widzę na półkach w moim pokoju (reszta gdzieś w pudełkach, ogólnie po całym domu :) ).  Wyszło mi ok. 80 książek, mało trochę ale dużo wypożyczam z biblioteki, więc staram się ograniczać zakupy :D

11. Jak szybko czytasz?
Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Czytam bardzo różnie. Są dni kiedy czytam po pół książki a zdarza się też, że przez kilka dni nie sięgam po książki w ogóle. To chyba zależy od mojego nastroju i ilości czasu. :)



Moje pytania:
1. Masz zwierzaka, z którym lubisz czytać? :)
2. Książka, która rozbawiła Cię do łez?
3. Wolisz kupować czy wypożyczać książki?
4. Twój ulubiony autor?
5. Masz jakieś specjalne rytuały przy czytaniu?
6. Kawa czy herbata? A może coś innego? :D
7. Dopasuj jakąś piosenkę do Twojej ulubionej książki :)
8. Najlepsza ekranizacja?
9. Książka, którą wszyscy lubią a tobie się nie podoba?
10. Kogo wybrałabyś na odtwórcę głównego bohatera, jeśli Twoja ulubiona książka miałaby zostać zekranizowana?
11. Polecisz mi coś..? :D

A kogo nominuję? WSZYSTKICH. Każdy kto ma ochotę może potraktować tę nominację osobiści. Zapraszam! :) 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.