środa, 15 lipca 2015

"If I Stay" Gayle Forman




TYTUŁ: "If I Stay" / "Zostań, jeśli kochasz"

AUTOR: Gayle Forman

WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia

ROK WYDANIA: 2014

ILOŚĆ STRON: 248


Wyobraź sobie, że pewnego dnia w twoim życiu zdarzy się coś co zmieni cię na zawsze. Coś co zostawi trwałe blizny nie tylko na twoim ciele ale także na duszy. Bliscy zostaną ci odebrani a twoje dalsze życie stanie pod znakiem zapytania. Co wtedy zrobisz? Czy zechcesz kontynuować swoją przygodę na tym świecie wiedząc, że cierpienie już nigdy nie zniknie? Te wszystkie pytania zadawała sobie 17-letnia Mia kiedy jej bliscy zginęli w wypadku samochodowym a ona sama zapadła w śpiączkę. W głowie miała jeden wielki chaos. Bo decyzja należała wyłącznie do niej samej..

Początkowo byłam nastawiona bardzo pozytywnie do tej pozycji i nie mogłam się doczekać, kiedy po nią sięgnę. Zaczęłam czytać i historia nawet mnie wciągnęła. Podobało mi się, że Mia tak kochała muzykę i współczułam jej kiedy nie mogła się odnaleźć wśród swoich najbliższych. Jednocześnie miała wspaniałą rodzinę, na którą zawsze mogła liczyć. I potem, kiedy zaczęły się wszystkie refleksje "Zostać czy odejść?" Te momenty były czymś wyjątkowym bo ja, jako czytelniczka sama mogłam zastanowić się nad swoim życiem. Aż do pewnego momentu. No właśnie. Liczyłam na coś więcej. Po wszystkich zachwytach, które słyszałam na temat tej książki myślałam, że będzie to niesamowita historia, którą przeczytam na jednym wdechu. Niestety tak się nie stało. Owszem, fabuła ciekawa i oryginalna jednak jak dla mnie zdecydowanie za mało emocji. Ciągła refleksja i wspomnienia głównej bohaterki to większość fabuły.


Ogólnie książka była dobra ale nie wzbudziła we mnie większych emocji. Myślę nawet, że ostatnimi czasy wszyscy autorzy przerzucili się z wampirów na trudne tematy i przez to takie historie nie są już tak pociągające. A szkoda, bo to mogłoby być coś naprawdę fantastycznego. Jednak naprawdę warto ją przeczytać, chociażby po to by samemu zastanowić się nad poważniejszymi sprawami. Powiem tylko, że warto obejrzeć film, ponieważ tak smutno się składa, że według mnie był on lepszy niż sama książka. A Wy co myślicie? Czytaliście? :)


OCENA: 4/6

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.